80 tonnin kuntosali
Kääntöpöydän koppi sai toisen maalikerroksen. Sen ja ruokailun jälkeen alkoi kamppailu. Tyhjänäkin noin kahdeksankymmenen tonnin painoinen Tv1-sarjan väliraskas tavarajunaveturi nro 933 piti siirtää miesvoimin. Tallin edustan raiteet eivät kovin mieluusti kanna Dv12:a tai vastaavan kokoisia työntökykyisiä nykyjuhtia. Ja niin, kahdeksan miestä siirsi, hikeä tihkuen, suonet pullollaan, rautakanget käsissään, vaaditun lyhyen matkan "Jumboa". Liha + tahto vastaan teräs + lepokitka 6-0. Tämä jos mikä on tiimi.
Kuvassa tämänkin sepustuksen sankareita: ylärivissä vasemmalta Jukka (Hki), Ilkka, Ermo, Marko, Jukka (Tl) ja Touko. Alarivissä vasemmalta allekirjoittanut ja Esko. Kuvasta kiitos Johannalle.
Tiimin kuvaan ei ole liitetty yhtäältä vaadittuja, toisaalta kiistettyjä sinkku-statuksellisien puhelinnumeroita ;-)
Jumbon lempinimi juontaa juurensa ajalta ennen 1930-luvun jälkipuolta, jolloin silloinen K3-tyyppi oli raskain veturi Valtionrautateillä. Käyttöhistoriansa näkökulmasta Suomen toiseksi valmistetuin höyryveturityyppi on yllättävän aliarvostettu rautatieharrastuksen parissa.
Lisäys 25.7.2004: Tämä piti vielä laittaa. Kuka nuori rappari pystyy yhtä viileään poseeraukseen? Pikku-E:ltähän ei sitten läppä lopu.
1 kommentti:
Epäreilua! Olisitte nyt pari puhelinnumeroakin laittaneet!
Lähetä kommentti