Epävirallinen talkoopäivä |
Ei
ollut virallinen, ennalta sovittu talkoopäivä, mutta niin vain
väkeä taas kokoontui tiilitallille aamupäivän mittaan. Isoja
asioita ei tehty. Paitsi että Juha antoi Matisalle viimeiset
silaukset. Imusarjan ja ilmanpuhdistimen välinen letku paikalleen
sekä littera-, nopeus- ja painomerkinnät kylkeen ja muutamiin
varustimiin oikea värisävy pintaan.
Museologia-termin
jälkimmäistä, järkeen viittaavaa osaa, kehitettiin raahaamalla
yksinäinen moottori muiden moottorien viereen ja halkileikattu
ilmapumppu muiden havaintovälineiden rinnalle. Isommat loogiset
ratkaisut paikallisine rautatieinfrastruktuurinäyttelyineen ja
Move1:n siirtoineen olivat aktiivit tehneet jo kahtena edellisenä
viikonloppuina.
Kovin
montaa museokävijää ei paikalle ilmaantunut, vaikka toista päivää
oltiin auki. Niille muutamille, jotka tulivat, Ilkka tarjosi sitäkin
perusteellisemmat esittelyt. Minä pumppasin Prius-kuskilta tietoa
kiintoisasta kulkupelistään. "Periaatteessa samanlainen
voimansiirto kuin tuossa", hän sanoi kun seistiin Dr12:n
vieressä. Samoilla linjoilla oli kuin Petterikin, hyvä auto.
Iltapäivän
mittaan sade harveni ja viimein loppui.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti