Lomaa ja kakkua |
Edessä on reilun parin viikon loma.
Tykkään pätkiä loman pienempiin osiin. Kaksi viikkoa tai vähän
päälle on minusta melko optimaalinen loman pituus. Siinä ajassa,
vaikka kotikonnuilla lomailisikin, ehtii irtautua töistä tarpeeksi,
mutta ei liikaa. Töihin paluu sitten aikanaan ei ole häiritsevä
muutos sekään.
Perjantai-illan peltomaisemaa hallitsi
komea sateenkaari.
Lauantaina, Museoveturiseuran
talkoopäivänä, ei laulettu Marseljeesia, mutta mansikkakakkua
saatiin. Kiitos puolisoni, joka leipoi sellaisen
Matisa-raiteentukemiskoneen entisöinnin valmistumisen ja maamme
rautatielaitoksen 150-vuotisjuhlan kunniaksi. Kakun keralla tallille
toimitettiin sähkömoottorisaha.
Kovin montaa osallistujaa ei sydänkesän
talkoihin tullut, mutta hommat hoituivat. Tallikaaren edustan
kulkukäytäviä uusittiin niiltä kohden, josta homma jäi aikanaan
kesken, kun väliin tuli Matisa-projekti ja muuta. Kesken nämä
kulkukäytävät ovat koko tallikaarta ajatellen vieläkin, mutta iso
edistysaskel tuli otettua. Muun ohessa ruoho leikattiin ratapihan
puolelta. Sepeliä oli nurmella kiusana harvinaisen vähän.
Työpäivän tultua täyteen sattui VR:n
150-vuotisjuhlajuna "Valtteri"
pysähtymään tavararaiteella paluumatkallaan Tampereen
asematapahtumasta kotiin Hyvinkäälle. Dr13:n puukorisine vaunuineen
piti odotella nopeampia ohikiitäjiä. Juteltiin hyvä tovi
kolmihenkisen veturimiehistön kanssa. Kyyti etelään olisi taatusti
ollut tarjolla, mutta veturitalin sauna oli jo pantu lämpiämään,
ja nälkäkin oli. Niinpä Iskhmetin kautta, kuka takaisin tallille
ja saunomaan, kuka kotiin ja saunaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti