Harmaa liittokokouspäivä |
Blogia
tulee kirjoitettua nykyään aivan hävettävän vähän. Twitteriä
- kuten aina - vielä vähemmän. Facebookissa en käytännössä
edes ole. Olen viime aikoina tyytynyt olemaan olemassa lähinnä
bittien ulkopuolella ja sielläkin pienenlaisesti. Leipätyön
lisäksi viikkoihin on mahtunut ensiapukurssia, ilmakiväärirataa,
kuntosalia, Museoveturiseuran saunailtaa ja Panssarikillan
esitelmätilaisuutta.
Tänään
pidettiin Museorautatieliiton
syyskokous Hyvinkäällä. IC170 kulki myöhässä, mutta kokoukseen
ehdittiin ajoissa. Museoveturiseuralla on pienen tauon jälkeen taas
edustus liittohallituksessa. Onnea, Marko! Oma pesti liiton
toiminnantarkastajana jatkuu.
Mielenkiintoisilta
kuulostivat ensi vuoden toimintasuunnitelmaan sisältyvät ideat
museoliikenteen junaturvallisuuskoulutuksesta sekä
vaihtotyönjohtajan ja museoliikennekuljettajan koulutuksista.
Koulutustarvetta
on. Liikenteen turvallisuusviraston Trafin katsaus Rautateiden
tila 2014 kertoo, että
museorautatieliikenteellä on turvallisuudessa parantamisen varaa.
Niin myös monella muullakin kiskoliikenteen toimijalla. Liittokokous
keskittyi terveelliseen itsekritiikkiin, mutta ylipäätään
kiskoliikenteessä sattuu ja tapahtuu. Raportissa on 39 sivua. Miten
monta olisi vastaavalla tarkkuudella tehdyssä maantieliikenteen
onnettomuuksista ja läheltä piti -tilanteista kertovassa
raportissa?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti